MENÜ

2014.03.15. 18:45

Köszönőlevél

2012.12.12. 11:22

Tiszta lappal, avagy - Új Magyar Országos Pergető Bajnokság!

Zimány Ferenc  2012.03.27. 18:30

Felháborító! -merénylet a pergetők ellen!

2012.01.06. 15:38

A világ legnagyobb édesvízi halfajai-Arapaima Gigas

2011.02.07. 13:25

Aligátor hal

2011.01.27. 10:29

A világ legnagyobb édesvízi halfajai-Mekongi harcsa

2011.01.22. 12:52

2010.02.09. 16:06

Gáspár Béla Értékesítési és műszaki szaktanácsadó kollégánk beszámolója

2010.01.10. 16:10

Tiszadobi gyermek és ifjúsági horgásztábor

2009.08.14. 12:12

A csuka mesterséges szaporítása és intenzív, tápon történő nevelése

2009.01.19. 10:22

Hazai vizeinknek egyre nagyobb szüksége van a halállomány pótlására. Sorra szerveződnek a pergető versenyek, melyek többsége a csuka megfogására alapoznak. Folyamatosan növekszik a pergető horgászok népes tábora is. Ezért egyre jobban előtérbe kerül a csuka szabályozott és ellenőrzött kereteken belül történő mesterséges szaporítása, intenzív felnevelése.

A kormorán

2009.01.07. 18:20

Előfordulás: télen Észak-Amerika keleti, Európa, Észak-Afrika partvidékén, Indokínában, Indonéziában, Ausztráliában, Új-Zélandon, a Nílus mentén, nyáron Közép- és Kelet-Európa, Skandinávia, Közép-Ázsia és a Távol-Kelet tavai és folyói, állandó Dél- és Közép-Afrikában, Indiában, Dél-Kínában és Délkelet-Ausztráliában

A város szívében

2008.12.09. 14:17

Duna deltai expedíció!

2008.10.01. 19:07

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Tiszadobi holtágrendszer…………….!!!

2008.09.30. 23:41
Akár egy mese címe is lehetne, hiszen a története legalább olyan kalandos, mint egy jól megírt mese pl. Andersen , vagy Grimm tollából, de ez a történet azonban – sajnos – mégsem lehet mese, mert a vége egyáltalában nem mesébe illő, meglehetősen szomorú, a mesék meg ugye általában happy-and - el végződnek, ami – reméljük csak egyenlőre – de még várat magára. Szóval ezt a történetet nem egy híres mesemondó, hanem maga a nagybetűs élet írta!

Tiszadobi Gyermek horgásztábor 2008

2008.09.02. 08:28
Tizedik éve, tizenhatodik alkalommal rendezte meg 2008-ban a Megyei Szövetség és a Tiszadobi Tiszavirág Horgászegyesület a Megyei Gyermek és Ifjúsági Horgásztábort. A nagy érdeklődésre való tekintettel, no meg a támogatók jóvoltából júliusban két turnusban július 06-tól 13-ig és 20-tól 27-ig szerveztük és bonyolítottuk a szokásos Természetvédő és horgásztáborunkat.

Félbe vágva

2008.08.25. 11:18
Kedden éjjel a vízen voltunk a duzzasztó alatt, és találtunk egy, a vízen sodródó harcsadarabot.

Velencei-tó

2008.08.25. 10:20
A 2008-as Magyar Országos Pergető Bajnokság első helyszine október 25-én a Velencei-tó.

Körösi peca

2008.08.19. 19:25
A Tisza vize bőven az ártereken, a medret csak csónakkal lehet megközelíteni, de azt is minek, hiszen nincs azaz őrült hal, amelyik a rohanó sodrásban próbálna táplálékot szerezni, mikor ki is mehet a fák közt jóval csendesebben csordogáló, és mindenféle finom falatban gazdag szélvizekbe. De hát ezt hiába fogja fel egy megszállott pergető horgász, a vére hajtja: nem lehet itthon ülni, mikor odakint koromsötét, fülledt nyári éjszakák múlnak. Így hát mit lehet tenni, folyamatosan azon töri a fejét, hol lehetne utolérni kedvenceit, hol tudnák összemérni találékonyságukat, türelmüket, kitartásukat.

Táskák, dobozok

2008.06.12. 09:22
Mindig is gondban voltam, amikor a horgászmotyómat rendszerezgettem. Wobblerek különböző műanyag dobozokban, persze mindegyik más méretű. A dobozokat barkács üzletekben vásárolt szerszámos ládákba tettem. Mellé fért még egy- két orsó és még számos a horgászatok során szükséges kellékek, mint fogó, horogélező, lámpa, horgászengedély, horgok, kapcsok, stb.

peacemaker

2008.06.06. 16:59
Már hetek óta tart az áradás, aminek nagyon örültünk. Félre téve minden más halra való horgászatot, hajtott minket a hazai vizeinkben legnagyobbra növő halunk megfogásának érzése. Szorgalmasan kutattuk, kerestük ezt a titokzatos ragadozót, de valahogy sokáig nem is hallatott magáról.

A tenger gyümölcsei

2008.05.26. 09:03
Kiss Lóri nem csak szenvedélyes horgász, de otthonosan mozog a víz alatt is. Az álltala készített fotók.

Érdekes fogások

2008.05.12. 10:19

Harcsára készülve

2008.05.08. 22:54
Gyakorlott harcsavadászok folyton az óriás harcsákra való felkészülésre hívják fel a figyelmünket.

Fogasparádé Szabolcsi módra

2008.04.28. 15:42
Hozzávalók 4 személyre: - halakkal jól fűszerezett víz - négy mindenre elszánt, pergetőhorgász - két darab csónak, lehetőleg megbízható, stabil - minimum 4, de akár több bot - könnyű, precíz orsó - erős, vékony fonott zsinór - változatos szín és ízvilágú wobblerek

Csukás wobblerek

2008.04.18. 11:42
Pár nappal a tilalmi idő után, már ami a csukára vonatkozik, szinte bizsereg a horgász tenyere egy jó csukázásra. Másrész a hosszú, téli hónapokban beszerzett wobblereit is szeretné mihamarabb kipróbálni, vajon bizonyítanak-e a boltokban össze vásárort, a polcokon olyan jól mutató darabok.

Új rekordom

2008.03.12. 19:43
1988-óta tartotta magát az a süllőrekordom (8.8Kg) amiről már azt gondoltam,hogy örökre bebetonozták. Aztán kiderült,hogy...

Egy ritka 18. születésnap

2008.03.06. 08:12
Természetesen egy ember életében csak egy szer van 18. szülinapja, de nem mindegy, hogy milyen!

Örömpeca

2008.03.05. 14:46
Minden horgászembernek legyen az tavakon, vagy a holtágakon, folyókon portyázó, volt már egy olyan napja, amire mindig szívesen emlékszik. Nem biztos, hogy az eddigi legnagyobb halának megfogásához kapcsolja emlékei. Lehet egy rosszul kezdődő nap sikeres folytatása, egy véletlennek köszönhető csalivállasztás sikere, egy vihar elől való menekülés, barátaival elbénázott hal elengedésének emlékei.

Óriások birodalma

2008.02.12. 09:30
Hol volt, hol nem volt… A cím alapján így is kezdődhetne ez a történet, de amiről mesélek egy valóban megtörtént horgásznap eseményeit tárja az olvasó elé.

Sallai Wobblerek

2007.12.29. 19:00
Gyerekkoromban kezdődött, mikor anyuék kivittek a vasút mögötti kis tóra, ami tónak csak kis túlzással nevezhető, de nekem akkor a mindenem volt. Remélem sosem múlik el az-az érzés mikor vizet látok, az izgalom, a várás, a sejtés, a csend, a neszek, a szabadság furcsa keveréke. Ifistaként a Taktaközi Öntöző Főcsatornára jártam, spiccbottal hajtottam a kárász és keszeghadat, ősszel pedig úszózva vagy villantóval próbáltam rendet vágni a csukák között, hol több, hol kevesebb sikerrel.

Évzáró II. rész

2007.12.26. 14:12
Itt az év vége, ilyenkor mindenki visszagondol mi is történt vele az esztendő folyamán. Mire is emlékezhetne egy horgász, mint a fogott vagy csak megakasztott halira és a köréjük fonódó történetekre.

Évadzáró I. rész

2007.12.19. 19:06

Tarnai kirándulás

2007.12.03. 22:08
A hétvégén kis csapat indult útnak egy érdekes víz faggatására. ( Dávid Feri, Kovács Tomi, Zakhar Attila, Kovács Zoli, Kürti Tibcsi és jómagam). Tarna.....semmit sem mondott a név. Mikor megpillantottuk, keskeny kis patak, ami pillanatnyilag áradt....Hmmm ebből mi lesz?

Csónakos Pergető OB.II.

fishman  2007.10.25. 16:23
Az OB első fordulója igazán jól sikerült kis csapatunknak. Egy soha nem horgászott, mit soha nem horgászott még a közelében sem jártunk soha vízen a harmadik helyezést értük el. Így vágtunk neki a második fordulónak, ami két héttel az első forduló után került megrendezésre a Tisza tavon. Úgy terveztük, hogy rendesen bemelegítünk a versenyre és már csütörtökön lemegyünk Tiszafüredre. A csütörtök reggeli indulásból délutáni cammogás lett, tehát...

Csónakos Pergető OB. I.

fishman  2007.10.15. 18:19
2007.10.06. Már jócskán benne vagyunk a pergetőversenyek szezonjában, amikor 2007.10.06-i országos pergetőbajnokság első fordulójára csomagolunk. Június elején sikeresen lebonyolítottuk egyesületünk I. Pergetőkupáját, részt vettünk társegyesületünk mindkét, precízen megrendezett pergetőversenyén. Az idén az OB első fordulója a dunántúli Pötrétén került megrendezésre, mely másod ízben adott helyt e verseny lebonyolítására.

Csukatánc

2007.10.02. 22:30
A holtág öreg nyárfáinak sárguló lombjait megpillantva felidéződtek bennem a tavalyi év néhány feledhetetlen csukás napjai. Szokatlanul enyhe telet tudhatunk magunk mögött és csak reménykedünk valami hasonlóban az idén is, akár a lékhorgászat kedvelőinek a számlájára. A vizeinkről lassan alámerülnek a víz tükrét megtörő töklevélszőnyegek, hínármezők, utat engedvén a csukák kergetésére.

Házilag tesztelve

fishman  2007.09.01. 10:04
A tavalyi év bőséges harcsaáradata után, melyet köszönhetünk a hosszasan elhúzódó áradásnak a Tiszán, az idén is a bajuszosok nyomába eredtünk. Abban az évben egészen július közepéig szinte zabolázatlanul rohant a folyó a medréből kilépve. Ez az átlag ember számára kellemetlen, bosszantó esemény Kánaán a harcsapergető horgászok számára. Szinte nem is maradt ki egyetlen éjszakánk sem, amit pergetéssel töltöttünk el, ami persze a pihenés rovására íródott. Melyik vérbeli pergető hagyta volna ki ezt, a ki tudja mikor ismétlődő eseményt?! Jöttek is szép számban az apró szemű éjszakai ragadozóink. Bár voltak napok, amikor még az est leszállta előtt horogra akadtak aznapi prédánk. Sikerült mindenféle wobblerrel becsapni a harcsákat, de leginkább a küszre hasonlók voltak az igazán favorit darabok. Ezen élményeinken felbuzdulva már kora tavasszal kint voltunk kedvenc helyeinken, az újabb fogások reményében.

Tiszavirág

2007.06.16. 09:36
A kérészek törékeny, gyengéd szervezetű rovarok. Lárvakoruk nagyon hosszú ideig, esetleg évekig tart, a kifejlett állat ellenben csak pár óráig, legfeljebb néhány napig él.

Szezonnyitó peca

fishman  2007.03.20. 09:34
Már 2-3 hete nélkülöztük a horgászatot egyéb elfoglaltságaink miatt, de ez a ragyogó napsütés és jó idő előhívta bennünk az elmúlt szezon emlékeit. Ki az a horgász, aki egy ilyen napon nem indul el horgászni?

Rapsicok, orvhorgászok...

fishman  2007.03.08. 09:23
Még február elején gondoltuk csukázunk egy utolsót a 15-én kezdődő tilalom előtt. El is indultunk kedvenc holtágunkra egy délutáni suhogtatás reményében.

Horgászladik saját kezüleg

2007.02.28. 09:41
Mostanság elvétve hallunk arról, hogy valaki maga fog csónak építésébe. Érthető, hiszen ez nem olcsó vállalkozás, ráadásul időigényes, nagy munka. Aki meg csónakra vágyik, vehet készen újat, vagy használtat, igaz nem olcsón. Ezért túrázásra alkalmas vízi jármű saját kezű elkészítésére ma már aligha érdemes bárkinek is vállalkoznia, viszont egy pecázásra alkalmas ladikhoz jóval kevesebb anyag és szerényebb ismeret is elégséges.

Dobni és tekerni

Dankó Mihály  2007.02.28. 09:39
A napokban közös ismerősünk révén meghívást kaptunk a Kelet-Magyarország szerkesztőségébe. Dankó Mihály a horgászrovat szerkesztője fogadott minket kérdéseivel.Arra volt kíváncsi, hogyan és miért kerültünk a Magyar Horgász oldalaira.(fishman)

Egy Kiskörei kirándulás...

Viri  2007.02.15. 09:27
Ferivel már régen terveztük, hogy megnézzük a Kisköre mellett lévő holtágat a Tisza áradása miatt nem maradt más választásunk, mivel süllőt is akartunk fogni. Irány a Bóka nevű víz!

Januári csukák pergetve!

fishman  2007.01.28. 10:52
Szokatlanul enyhe telünk szinte kényezteti azon pergető horgászokat , akik ilyenkor is ragaszkodnak a rávágás nyújtotta adrenalin adagjukhoz. Így vagyunk vele Mi is.

Addig jár a korsó a kútra...

fishman  2007.01.15. 09:58
Az idei menyhalszezon nem igazán volt bőséges hozzánk. Általában sikerült a leggyengébb napokat kiszemelnünk. 4-5, de legfeljebb 10-15 db fogtunk. Ezzel szemben kaptuk a híreket mások 50-60 db fogásaikról.

Télváró

fishman  2007.01.03. 16:15
Vannak akik szeretnék, hogy már jégpáncél borítsa a vízeinket, Ők a lékhorgászok.

Figyeljünk a részletekre!

fishman  2006.12.27. 10:44
Horgászataink alkalmával fontos, hogy megfigyeljük mi is történik a vízen, milyen az időjárás(frontok, légnyomás, stb.), halmozgás, amiből az idők folyamán hasznos tapasztalatokra tehetünk szert.

Csukás napok

fishman  2006.12.20. 09:23
Egy újabb próbálkozás a nagy csuka megfogására.

Versenyszabály

Virág Balázs  2006.12.12. 12:42
A pergető versenyekkel kapcsolatban tapasztalt hiányosságok miatt úgy gondoltuk, hogy a szabályok módosítására van szükség. Nem valami önkényes magamutogásról van szó, hanem a versenyek minnél igazságosabb lebonyolításáról. Legyen ez a számunkra kedves módszer a versenyeken is kellemes, szórakoztató időtöltés.

Pergetők egyesülete

fishman  2006.12.11. 10:40
Szeretnénk egy pergető egyesületet létrehozni, hogy egységbe foglaljuk és méltó módon képviseljük a magyarországon pergető horgászok érdekeit.

Balzer döntő

fishman  2006.12.02. 13:08
A Balzer döntőről beszámoló.

Országos kupa2.

fishman  2006.11.21. 15:23
Magyar országos Pergetőverseny második fordulója.

Balzer kupa selejtező

fishman  2006.11.12. 11:05
A vasárnapon megrendezett pergetőkupa selejtezőjén Mi is részt vettünk.

Salmo kupa

fishman  2006.10.31. 09:23
Az idén első ízben került megrendezésre a Rinyaszentkirályi horgásztón a lengel cég által szponzorált salmo kupa.

Országos pergetőverseny

fishman  2006.10.18. 11:44
Maconkán rendezték meg a 2006-os pergetőverseny első fordulóját. Az idén a mi párosunk is képviseltete magát a versenyen.

Pergető verseny 2. forduló

fishman  2006.10.15. 10:13
Az országos pergető verseny második fordulója Tiszafüreden kerül megrendezésre, amin csapatunk is részt fog venni.

Az első!

fishman  2006.09.09. 10:08
a 2006-os év első pergetvefogott harcsája.

PONTOS IDŐ

Indulás: 2006-09-03

Barátaink képei

CASINO SPIELE, hit counter, fx, keno software, Online Casino Reviews

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre